Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Marcus W.
Titel'Well, They Do Have a Good Point': Contextualising the Colin Kaepernick Protest Using Counternarratives with U.S. Elementary Students
QuelleIn: Education 3-13, 51 (2023) 5, S.806-819 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Johnson, Marcus W.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4279
DOI10.1080/03004279.2021.2019815
SchlagwörterControversial Issues (Course Content); Elementary School Students; Racism; Activism; Grade 1; Grade 2; African American Students; Males; Discussion (Teaching Technique); Student Attitudes
AbstractResearch has shown that classroom instruction can be precarious when addressing potentially 'controversial' issues. Yet, students can benefit from examining the narratives of those who have questioned the merits of United States democratic citizenship. By employing critical childhood studies and windows, mirrors and sliding glass doors as theoretical frameworks and critical hermeneutic phenomenology as its methodology, this study elicits the perspectives of ten first- and second-grade Black male students via interviews and classroom discussions regarding the Colin Kaepernick protest. The findings indicated that counternarratives can be an effective instructional tool for student engagement, authentic expression, and analysis of social phenomenon. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education 3-13" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: