Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKalpakian, Jack V.
TitelTowards Evaluating the Model United Nations as Teaching Tool in Morocco
QuelleIn: Journal of International Social Studies, 13 (2023) 1, S.61-69 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterProgram Evaluation; Simulation; International Organizations; Teaching Methods; Social Studies; Foreign Countries; College Students; International Relations; Learning Activities; Morocco
AbstractModel United Nations (MUN) has seen dramatic growth in Morocco, both at the university and high school levels. It is a popular and effective teaching tool. This paper aims to test its utility using various methodologies. It shares the results of surveys, both historic and current, conducted at Al Akhawayn University evaluating the activity among students. It also includes interviews with MUN participants, both coaches and students, at Al Akhawayn University and elsewhere. Finally, the paper evaluates whether the tool is trans-cultural or whether it is an expansion of White space. (As Provided).
AnmerkungenInternational Assembly of the National Council for the Social Studies. 8555 16th Street Suite 500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 765-496-3029; Fax: 765-496-2210; Web site: https://www.socialstudies.org/international-assembly
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: