Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuffinelli, Andrea; Valdés, Carolina Álvarez; Aguayo, Macarena Salas
TitelConditions for Generative Reflection in Practicum Tutorials: The Representations of Tutors and Preservice Teachers
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 46 (2023) 3, S.498-515 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ruffinelli, Andrea)
ORCID (Valdés, Carolina Álvarez)
ORCID (Aguayo, Macarena Salas)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
DOI10.1080/02619768.2021.1949708
SchlagwörterPreservice Teacher Education; Grounded Theory; Tutors; Preservice Teachers; Reflection; Role; Foreign Countries; Practicums; Social Influences; Chile
AbstractThis paper uses a qualitative approach and analysis inspired by Grounded Theory to address the conditions for generative reflection based on the social representations of tutors and students in initial teacher training. The findings reveal high regard for reflection among both sets of actors. There is also evidence of the predominantly guiding role of the tutor and appreciation of their position as an expert on the part of preservice teachers. The conditions noted previously in the literature are validated and others emerge in accordance with the Chilean context. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: