Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoss, Matthew M.
TitelGraduate Corporate Finance: Are Math Skills an Obstacle?
QuelleIn: Journal of Education for Business, 98 (2023) 3, S.109-116 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ross, Matthew M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-2323
DOI10.1080/08832323.2022.2063238
SchlagwörterGraduate Students; Business Administration Education; Mathematics Skills; Cooperative Learning; Prerequisites; Grade Prediction
AbstractThis research examines the relationship between prerequisite algebra knowledge and graduate corporate finance course performance. Standardized math questions designed for an undergraduate introductory finance course also predict quantitative performance metrics among 128 business graduate students. Results demonstrate that prerequisite math skills, while to a lesser extent than with undergraduate finance courses, do remain an obstacle for the quantitative performance metrics of a graduate corporate finance course. However, math skills demonstrate an inverse relationship with team-based case study performance, thereby obscuring the overall impact of any math skills deficiencies. This research presents a three-question course-embedded assessment tool to support finance course assurance of learning in an AACSB context. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Business" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: