Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrame, Mei Lan
TitelA Bias for Science: Institutions, Pedagogy, and the Reality of Student Choice across Subjects in China's NCEE Reforms
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 32 (2023) 4, S.396-412 (17 Seiten)
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Frame, Mei Lan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
DOI10.1177/10567879211062231
SchlagwörterScience Instruction; Student Attitudes; Educational Change; Foreign Countries; Decision Making; College Entrance Examinations; Case Studies; Fine Arts; Course Selection (Students); Teaching Methods; High School Students; Economic Development; Science Education; China (Beijing)
AbstractThis paper examines the issue of student choice across subject streams in recent government reforms to China's National College Entrance Exam (NCEE). Utilizing data from a case study of an urban high school in Beijing, it argues that student choice of subjects across previous streams of science or fine arts runs counter to existing institutional structures at the secondary and higher education level, consideration of pedagogical techniques that differ by streams, and a "bias" for science grounded in sociohistorical concerns of national development. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: