Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWullschleger, Andrea; Lindmeier, Anke; Heinze, Aiso; Meier-Wyder, Anuschka; Leuchter, Miriam; Vogt, Franziska; Opitz, Elisabeth Moser
TitelImproving the Quality of Adaptive Learning Support Provided by Kindergarten Teachers in Play-Based Mathematical Learning Situations
QuelleIn: European Early Childhood Education Research Journal, 31 (2023) 2, S.225-242 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wullschleger, Andrea)
ORCID (Lindmeier, Anke)
ORCID (Heinze, Aiso)
ORCID (Meier-Wyder, Anuschka)
ORCID (Leuchter, Miriam)
ORCID (Vogt, Franziska)
ORCID (Opitz, Elisabeth Moser)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1350-293X
DOI10.1080/1350293X.2022.2081348
SchlagwörterFaculty Development; Preschool Teachers; Teacher Student Relationship; Interaction; Planning; Reflection; Mathematics Instruction; Preschool Education; Classroom Techniques; Foreign Countries; Kindergarten; Social Emotional Learning; Teaching Methods; Switzerland; Germany
AbstractAdaptive learning support is a key element of high quality preschool education and includes the planning of learning situations and teacher-child interactions. The provision of effective adaptive learning support in kindergarten is challenging. This longitudinal experimental study examined the impact of two professional development programs on 132 kindergarten teachers. One program focused on teacher-child interactions (micro-adaptive learning support), the other on planning, preparation, and reflection (macro-adaptive learning support). Each program had a positive impact on the quality of the specific type of adaptive mathematical learning support provided by kindergarten teachers, macro or micro, it was designed to improve. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Early Childhood Education Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: