Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerfort, Jonas Dreyøe; Tamborg, Andreas Lindenskov
TitelDesign Sprint Workshops -- Exploring a Data-Based Method in Mathematics Education
QuelleIn: Designs for Learning, 15 (2023) 1, S.31-43 (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Herfort, Jonas Dreyøe)
ORCID (Tamborg, Andreas Lindenskov)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterMathematics Education; Theory Practice Relationship; Educational Technology; Technology Uses in Education; Workshops; Research Utilization; Data Use; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Educators; Doctoral Students; Student Attitudes; Program Evaluation; Mathematics Teachers
AbstractThis paper investigates how to reduce the theory-practice gap by making research the object of discussion for researchers and practitioners. The study is situated in the wicked problem of using digital technology in mathematics education. To investigate this problem a workshop of the format data-sprint is conducted, investigating the challenges and potentials related to facilitating workshops interpreting visualizations of research literature to support teacher dialogue of digital technology in mathematics education. Two potentials and two challenges are identified in the analysis. (As Provided).
AnmerkungenStockholm University Press. Stockholm University Library, SE-106 91, Stockholm, Sweden. Web site: https://www.designsforlearning.nu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: