Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarrillo-Gallego, Dolores; Maurandi-López, Antonio; Olivares-Carrillo, Pilar
TitelFrom Pestalozzi's "Intuition Principle" to Classrooms: The Counting Frame and Innovations in The Teaching of Mathematics (Spain, Nineteenth Century)
QuelleIn: Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education, 59 (2023) 3, S.407-427 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Carrillo-Gallego, Dolores)
ORCID (Maurandi-López, Antonio)
ORCID (Olivares-Carrillo, Pilar)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0030-9230
DOI10.1080/00309230.2021.1906713
SchlagwörterForeign Countries; Mathematics Instruction; Arithmetic; Computation; Educational History; Elementary Education; Textbooks; Teaching Methods; Visual Aids; Manipulative Materials; Textbook Content; Periodicals; Instructional Materials; Spain
AbstractThe mechanisms of dissemination of the counting frames in the teaching of mathematics in Spain during the nineteenth century are studied. José Mariano Vallejo and Pablo Montesino proposed them in order to facilitate an arithmetic initiation based on intuition, following Pestalozzi's proposals. The diffusion channels considered were pedagogical texts, professional journals, and school material catalogues. Moreover, these proposals are compared with the existence of references to the counting frames in primary school textbooks in the nineteenth century. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: