Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVoigt, Matthew; Wynn, Lynda; Bjorkman, Katie; Lo, Stanley M.
TitelIllustrating Student Mathematics Identities through a Network of Identity Frameworks
QuelleIn: PRIMUS, 33 (2023) 5, S.487-501 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Voigt, Matthew)
ORCID (Wynn, Lynda)
ORCID (Bjorkman, Katie)
ORCID (Lo, Stanley M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-1970
DOI10.1080/10511970.2022.2082614
SchlagwörterUndergraduate Students; Self Concept; Mathematics Education; College Mathematics; Calculus; Introductory Courses; Mathematics Skills; Problem Solving; Communities of Practice
AbstractIn this paper, we briefly introduce three theoretical frameworks for mathematical identity and why they matter to practitioners teaching undergraduate mathematics courses. These frameworks are narrative identities, communities of practice, and figured worlds. After briefly describing each theory, we provide examples of how each framework can be used to interpret or inform classroom discourses by applying the framework to a selected transcript from a student-centered mathematics project called the Catwalk problem. We summarize how an awareness of students' forming mathematical identities can be used positively in the undergraduate classroom to help educators support students to form productive mathematical identities. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PRIMUS" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: