Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGill, Victoria; Enriquez, Grace
TitelElevating Poetry Writing with Southeast Asian Refugee Children's Picture Books
QuelleIn: Reading Teacher, 77 (2023) 1, S.70-74 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.2219
SchlagwörterPoetry; Creative Writing; Asians; Refugees; Picture Books; Cultural Differences
AbstractIn this column, we demonstrate ways to connect four commonly taught poetic genres to better explore the intersectionalities ("The University of Chicago Legal Forum";140:139-167, 1989; "Black feminist thought: Knowledge, consciousness, and the politics of empowerment," 1990) in the texts and students' own lives through two cultural insider-created ("A map into the world," 2019; "Wishes," 2021) Southeast Asian (SEA) children's picturebooks about the refugee experience. In doing so, we show how students can write poetry as maps and wishes with picturebooks about the maps and wishes in the lives of SEA refugees. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: