Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaugen, Atle; Juranek, Steffen
TitelClassroom Experiments on Technology Licensing: Royalty Stacking, Cross-Licensing, and Patent Pools
QuelleIn: Journal of Economic Education, 54 (2023) 2, S.113-125 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Haugen, Atle)
ORCID (Juranek, Steffen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0485
DOI10.1080/00220485.2023.2177220
SchlagwörterMasters Programs; Graduate Students; Intellectual Property; Educational Experiments; Discussion; Electronic Learning; Economics Education; Business Administration Education; Demonstrations (Educational); Technology; Copyrights; Income; Class Activities
AbstractThe authors present two classroom experiments on technology licensing. The first classroom experiment introduces the concept of royalty stacking. Students learn that noncooperative pricing of royalties for complementary intellectual property rights leads to a double-marginalization effect. Cooperation solves the problem and is welfare-improving. The second classroom experiment introduces students to cross-licensing. It shows that reciprocal royalty payments dampen competition. The classroom experiments stimulate discussions of technology licensing, intellectual property rights, different royalty structures, patent pools, and technology standards. The authors present the experimental procedures and suggest routes for the discussion. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Economic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: