Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllmendinger, Henrike; Aslaksen, Helmer; Buchholtz, Nils
TitelStrengthening Mathematical Orientation: How University Mathematics Courses Can Gain Relevance for Pre-Service Teachers
QuelleIn: ZDM: Mathematics Education, 55 (2023) 4, S.851-865 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Allmendinger, Henrike)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690
DOI10.1007/s11858-023-01492-5
SchlagwörterMathematics Education; College Mathematics; Preservice Teachers; Foreign Countries; Norway; Switzerland
AbstractThe aim of the article is to discuss how university mathematics courses can become more relevant for pre-service teachers (PSTs). We therefore introduce a concept we call mathematical orientation and develop an analytical framework based on Felix Klein's pervasive approach to elementary mathematics from a higher standpoint and the work of the practical philosopher Stegmaier on orientation. This framework is used to analyze the mathematical orientation of PSTs on two mathematics courses in Norway and Switzerland. In a qualitative empirical approach, we analyzed 85 reflections written by PSTs on the topic of decimal expansions and reconstructed aspects of their individual mathematical orientation. Our results show that mathematical orientation varies across PSTs to a certain extent. In particular, different points of reference, perspectives, standpoints, and types of links between the mathematical content and teaching situations could be identified. We therefore propose that mathematical orientation can be considered a key variable in addressing the mathematical needs of PSTs in university courses. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM: Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: