Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWang, Peishi; Jackson, Dia; Freeman-Green, Shaqwana; Kamuru, Jessica; Driver, Melissa
TitelIntegrating Culturally Sustaining Pedagogy and Evidence-Based Practices to Support Students with Learning Disabilities in a Social Justice Mathematics Lesson
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 55 (2023) 5, S.360-365 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wang, Peishi)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
DOI10.1177/00400599221079640
SchlagwörterCulturally Relevant Education; Evidence Based Practice; Mathematics Education; Social Justice; Secondary School Teachers; Grade 7; Mathematics Instruction; Students with Disabilities; Learning Disabilities; Student Diversity; Cultural Influences; Race; Course Content; Knowledge Level; Experience; Instructional Materials; Vocabulary Development; Student Participation; Feedback (Response)
AbstractThis article provides a practical illustration of how culturally sustaining pedagogy (CSP) and evidence-based practices (EBPs) can be integrated into a mathematics curriculum to address social justice issues. A vignette is provided to illustrate how a secondary teacher infused social justice education in a seventh-grade mathematics lesson through the lens of CSP. The five elements of Hackman's (2005) framework of social justice education are used: (1) content mastery; (2) tools for critical analysis; (3) tools for social change; (4) tools for personal reflection; and (5) awareness of multicultural group dynamics. (ERIC).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: