Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchulz, Jessica Michelle; Perez, Rosemary Jane
TitelExploring Undergraduate Students' Conceptualizations of Social Justice Action
QuelleIn: Journal of Student Affairs Research and Practice, 60 (2023) 2, S.137-149 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schulz, Jessica Michelle)
ORCID (Perez, Rosemary Jane)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1949-6591
DOI10.1080/19496591.2021.1994410
SchlagwörterUndergraduate Students; Social Justice; Social Action; Case Studies; Intervention; Student Attitudes; Constructivism (Learning); Diversity; Dialogs (Language); Group Discussion; Teaching Methods
AbstractThis critical constructivist descriptive case study examined how 12 students in a diversity dialogue course conceptualized action in response to oppression. Participants often defined action as individual-level intervention and rarely discussed systemic change. Although they increased their knowledge during the course, participants hesitated to take action fearing they did not know enough, would be physically harmed, or lacked the ability to make sustained change. Recommendations are provided to expand students' conceptions of social justice action. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Student Affairs Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: