Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDong, Yixiao; Dumas, Denis; Clements, Douglas H.; Day-Hess, Crystal A.; Sarama, Julie
TitelEvaluating the Consequential Validity of the Research-Based Early Mathematics Assessment
QuelleIn: Journal of Psychoeducational Assessment, 41 (2023) 5, S.575-582 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dong, Yixiao)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0734-2829
DOI10.1177/07342829231165812
SchlagwörterMathematics Instruction; Mathematics Tests; Item Analysis; Test Items; Preschool Children; Elementary School Students; Primary Education; Gender Differences; English Language Learners; Race; Ethnicity; Culture Fair Tests; Test Validity; Longitudinal Studies
AbstractConsequential validity (often referred to as "test fairness" in practice) is an essential aspect of educational measurement. This study evaluated the consequential validity of the Research-Based Early Mathematics Assessment (REMA). A sample of 627 children from PreK to second grade was collected using the short form of the REMA. We conducted two sets of analyses with different foci (item- or scale-level) for validation: differential item functioning (DIF) and consequential validity ratio (CVR) analyses. The analyses focused on the demographic subgroups of gender, English Language Learner status, and race/ethnicity. We found a low percentage of DIF items (less than 3%) and high CVRs (ranging from 96 to 98%). Both findings support the consequential validity and thus "fairness" of the REMA. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Psychoeducational Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: