Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCasey, Stephanie; Bondurant, Liza; Ross, Andrew
TitelEngaging Teachers in the Combination of Statistical Investigation and Social Justice: Fairness in School Funding
QuelleIn: Mathematics Teacher Educator, 11 (2023) 2, S.139-142 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStatistical Analysis; Social Justice; Equal Education; Educational Finance; Mathematical Models; Teacher Education; Learning Activities; Pennsylvania
AbstractThis Perspectives on Practice manuscript focuses on an innovation associated with "Engaging Teachers in the Powerful Combination of Mathematical Modeling and Social Justice: The Flint Water Task" [EJ1264816] from Volume 7, Issue 2 of "MTE." We built on Aguirre et al.'s (2019) integration of mathematical modeling and social justice issues in mathematics teacher education to similarly integrate statistical investigations with social justice issues. (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: publicationsdept@nctm.org; Web site: https://pubs.nctm.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: