Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJaraíz-Cabanillas, Francisco Javier; Soto-Vázquez, José; Pérez-Parejo, Ramón; Gutiérrez Gallego, José Antonio
TitelImpact of the Railroad on the Reduction of Illiteracy in Extremadura, Spain (1860-1940)
QuelleIn: Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education, 59 (2023) 2, S.306-324 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jaraíz-Cabanillas, Francisco Javier)
ORCID (Soto-Vázquez, José)
ORCID (Pérez-Parejo, Ramón)
ORCID (Gutiérrez Gallego, José Antonio)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0030-9230
DOI10.1080/00309230.2020.1864424
SchlagwörterForeign Countries; Transportation; Illiteracy; European History; Proximity; Geographic Location; Place of Residence; Municipalities; Spain
AbstractNumerous studies have analysed the relationships between the implementation of the railroad within a territory and the demographic, urban, or economic development in that territory. The aim of this study deviates somewhat to focus on the possible repercussions of the railroad line in terms of reducing illiteracy rates in Extremadura (Spain) between the second half of the nineteenth century and 1940. Using a predominantly quantitative research method based on generating a historical transportation model and its correlations with social, educational, and demographic progress, the main conclusion reached is that a town's proximity to the railroad line is an important factor in the reduction of illiteracy rates compared with municipalities that are further away from the railroad, where the improvement is slower. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: