Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMunro, Robert
TitelCo-Creating Film Education: Moments of Divergence and Convergence on Queen Margaret University's Introduction to Film Education Course
QuelleIn: Film Education Journal, 6 (2023) 1, S.32-46 (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Munro, Robert)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Film Study; Universities; Course Descriptions; Curriculum Development; Faculty Development; Teacher Collaboration; Foreign Countries; National Organizations; College Faculty; Films; Teacher Attitudes; United Kingdom (Scotland)
AbstractThis case study reflects on the first iteration of a new course in film education, titled Introduction to Film Education, which ran for the first time at Queen Margaret University in Scotland in 2021. It considers the upskilling of both teachers and film education practitioners in film education, while reflecting upon the co-creation of a film education curriculum through the course's collaborative, peer-driven nature. Finally, it wonders whether any settled film education curriculum is possible, or even desirable. (As Provided).
AnmerkungenUCL Press. University College London, Gower Street, London WC1E 6BT; e-mail: uclpresspublishing@ucl.ac.uk; Web site: https://www.uclpress.co.uk/pages/film-education-journal
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: