Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKortemeyer, Gerd
TitelWriting Virtual Reality Teaching Resources
QuelleIn: Physics Teacher, 61 (2023) 2, S.107-109 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kortemeyer, Gerd)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
SchlagwörterComputer Simulation; Science Instruction; Scientific Concepts; Visualization; Assistive Technology; Mechanics (Physics)
AbstractSimulations can provide opportunities for engaged exploration in physics teaching and learning. Beyond the two-dimensional world of screen-based simulations, abstract concepts like vectors (for example, of electric fields) can frequently be visualized better in a three-dimensional virtual reality (VR) environment. These visualizations can be immersive, where the user is able to walk around, look around, and intuitively interact with objects in virtual space. Finally, it has been shown that this bodily acting out of physics scenarios ("embodiment") can lead to even better learning results of particularly basic mechanics concepts. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://aapt.scitation.org/journal/pte
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: