Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKotas, Jacqueline; Bridi, Julia; Garrity, Sarah M.
TitelEnhancing Preschool-Kindergarten Educator Implementation of Interactive Reading Instruction through Vertical Teaming: Exploring Collaborative Enquiry
QuelleIn: Journal of Early Childhood Literacy, 23 (2023) 2, S.262-287 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kotas, Jacqueline)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1468-7984
DOI10.1177/1468798420978521
SchlagwörterPreschool Teachers; Kindergarten; Urban Schools; Teacher Attitudes; Attitude Change; Communities of Practice; Reading Teachers; Reading Instruction; Reflective Teaching; Literacy Education; Emergent Literacy; Metacognition; Learning Motivation; Program Implementation; Barriers; Media Selection; Role Playing
AbstractUsing data from a 2-year empirical project in an urban school within the United States, this article describes how educators of preschool, transitional-kindergarten and kindergarten (PreK-TK-K) altered perceptions and practices as a result of participating in a purposefully crafted professional learning community using collaborative enquiry. Emergent thematic findings highlight shifts in educator understanding and application of interactive reading practice and alignment across classrooms of young learners. This vertical professional learning community provided space and time where educators constructed meaning through collaborative enquiry, video observations and reflection, which informed educator thinking and enriched student interaction for literacy learning. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Childhood Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: