Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMason, Erica N.; Lembke, Erica S.
TitelWeekly versus Intermittent Progress Monitoring in Mathematics: A Conceptual Replication and Pilot Study
QuelleIn: Assessment for Effective Intervention, 48 (2023) 3, S.138-148 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mason, Erica N.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-5084
DOI10.1177/15345084221133730
SchlagwörterMathematics Instruction; Progress Monitoring; Incidence; Special Education; Students with Disabilities; Mathematics Achievement; Decision Making; Grade 2; Grade 3; Grade 4; Curriculum Based Assessment; Grade 5
AbstractReplication studies in special education are necessary to strengthen the foundation upon which instruction and intervention for students with disabilities are built. J. Jenkins et al. (2017) found intermittent reading fluency progress monitoring schedules did not delay decision-making and were similar in decision-making accuracy to the traditional weekly progress monitoring schedule. Results of the current pilot study, although underpowered, conceptually replicated the original claims and extended their work by investigating their questions in the area of mathematics computation. Implications for research and practice are shared. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment for Effective Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: