Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJaffe, Joshua Benjamin; Gharibani, Troy; Bolger, Donald Joseph
Titel"Acquired" Equals Addition? Associating Verbs with Arithmetic Operations Impacts Word Problem Performance
QuelleIn: Mind, Brain, and Education, 17 (2023) 2, S.93-97 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jaffe, Joshua Benjamin)
ORCID (Bolger, Donald Joseph)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1751-2271
DOI10.1111/mbe.12355
SchlagwörterWord Problems (Mathematics); Mathematics Instruction; Vocabulary; Mathematical Concepts; Undergraduate Students; Verbs; Arithmetic
AbstractSuccessful word problem performance often requires understanding the linguistic relations between characters and objects. However, the keyword method promotes associating specific words with mathematical operations while neglecting the situational context. Research has thoroughly investigated the detrimental effects of individuals associating relational terminology (e.g., "more") with mathematical operations (e.g., "addition"). The current study expands upon this line of research by examining whether undergraduate students associate verbs with mathematical operations and if verbal associations affect word problem performance. Similar to relational terminology, the participants associated verbs with operations, which significantly impacted performance. The educational implications are discussed. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mind, Brain, and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: