Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTowers, Jo; Markle, Josh; Jacinto, Everton
TitelBodymarking: An Interpretive Framework for Analyzing Embodied Action in Classrooms
QuelleIn: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 23 (2023) 1, S.66-79 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Towers, Jo)
ORCID (Markle, Josh)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1492-6156
DOI10.1007/s42330-023-00272-3
SchlagwörterGuidelines; Video Technology; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Classroom Communication; Nonverbal Communication; Lesson Plans; Interaction; Instructional Materials
AbstractIn this paper, we introduce a new interpretive framework, which we call Bodymarking, to aid in describing and interpreting activity (e.g., individuals' gestures, gaze, and interaction with materials in the environment) in the classroom. We apply the framework to video recordings of mathematics lessons to explain how it can be used and offer some provisional remarks about the kinds of insights that the framework has yielded in some of our preliminary analyses. Our intention is twofold: (1) to point to the framework's potential applications in the study of classroom activity and (2) to offer the tool and our coding norms in sufficient detail such that others might be able to make use of it as an analytical tool for their own video data. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: