Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConnelly, Jeffrey; Garcia, Pablo
TitelConceiving Phase Shift as Time Travel
QuelleIn: Mathematics Teacher: Learning and Teaching PK-12, 116 (2023) 5, S.366-377 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0025-5769
DOI10.5951/MTLT.2023.0001
SchlagwörterGraphs; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Teacher Student Relationship; Personal Autonomy; Lesson Plans; Mathematical Concepts; Concept Formation; Intuition; Grade 11; High School Students; Calculus; Educational Technology; Video Technology; Thinking Skills
AbstractHelping students reach a clear understanding of the cause-and-effect relationship between changes in parameter and the graph of an equation is the focus of the activity outlined in this article. The behavior of phase shifts has been regarded as counterintuitive for many people, and often, because of this, conflict between student intuition and teacher instruction arises in the classroom (Zazkis et al., 2003). Math action technology can be used to position students as mathematical explorers and empower them to develop a greater sense of agency (McCulloch et al., 2021). In this lesson, the authors used Desmos's Activity Builder to help students discover, arrive at, and understand the "why" of the phase shift concept. (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: publicationsdept@nctm.org; Web site: https://pubs.nctm.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teacher: Learning and Teaching PK-12" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: