Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaVenia, Kristina N.; Lasater, Kara
TitelCompassionate Leadership as Witness: Paying Attention When We Don't Want to Know
QuelleIn: Journal of Cases in Educational Leadership, 26 (2023) 2, S.138-149 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (LaVenia, Kristina N.)
ORCID (Lasater, Kara)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1177/15554589221138366
SchlagwörterLeadership Styles; Altruism; Drug Abuse; Crisis Intervention; Parent School Relationship; School Policy; Addictive Behavior; Alcoholism; Case Method (Teaching Technique); Case Studies
AbstractMillions of students in our schools live with a parent experiencing substance use disorder. Most people with substance use disorder begin using while they are school-age. School personnel are on the frontlines of this crisis; yet our policies, practices, and social norms create barriers to witnessing and healing for these students and families. This case provides a context to explore the usefulness of compassionate leadership to support marginalized and vulnerable students and families. Both compassionate leadership and crisis intervention inform our suggestions for practice. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: