Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVareberg, Kyle R.; Vogt, Olivia; Berndt, Maranda
TitelPutting Your Best Face Forward: How Instructor Emoji Use Influences Students' Impressions of Credibility, Immediacy, and Liking
QuelleIn: Education and Information Technologies, 28 (2023) 5, S.6075-6092 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1360-2357
DOI10.1007/s10639-022-11421-w
SchlagwörterStudents; Teachers; Communication (Thought Transfer); Student Attitudes; Electronic Mail; Computer Mediated Communication; Nonverbal Communication; Visual Aids; Emotional Response; Credibility; Teacher Student Relationship; Social Cognition; Competence; Trust (Psychology)
AbstractThis project explores the impacts of emojis on students' impressions when used in a course welcome email. We adopt a 4 x 3 factorial design to determine how different emojis (i.e., [winking face emoji], [face-with-tears-of-joy emoji], [tongue-sticking-out face emoji]) impact students' impressions of credibility, immediacy, and liking. Data from students (N = 368) indicates emoji choice does impact impressions. Consistently, instructors' emoji use resulted in decreased perceived competence and trustworthiness but increased perceived caring, immediacy, and liking. Findings have implications for instructors who engage in technologically-mediated out-of-class communication and want to strengthen early student-instructor relationships. Limitations and future directions are also discussed. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Information Technologies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: