Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCai, Juan; Wen, Qingyun; Qi, Zhengwen; Lombaerts, Koen
TitelIdentifying Core Features and Barriers in the Actualization of Growth Mindset Pedagogy in Classrooms
QuelleIn: Social Psychology of Education: An International Journal, 26 (2023) 2, S.485-507 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cai, Juan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1381-2890
DOI10.1007/s11218-022-09755-x
SchlagwörterStudent Attitudes; Foreign Countries; Mathematics Education; Barriers; Curriculum Implementation; Affordances; China
AbstractResearch identifying the core features of Growth Mindset Pedagogy (GMP) in Chinese mathematics education is limited. This is also the first time we have examined the barriers to implementing GMP. We used semi-structured interviews to collect data. By analyzing the interview data, we identified four core features of GMP in mathematics classrooms: differentiation as the foundation of pedagogical practice, no stereotypes about mathematics learning, encouraging students to think in a process-oriented manner, and promoting a persistent learning attitude. We also found five barriers to GMP implementation: (a) lack of professional support; (b) lack of time; (c) student differences and class size; (d) ignoring cultural contextual elements; and (e) poor partnership between parents and teachers. In our discussion section, we outlined the implications of these findings for research and practice in educational contexts. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Psychology of Education: An International Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: