Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSolano-Campos, Ana; Burns, Meg
TitelSpaces of Dissonance in Dual Language: Teacher Sense-Making of a New Biliteracy Strategy
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 25 (2022) 10, S.3875-3887 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Solano-Campos, Ana)
ORCID (Burns, Meg)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
DOI10.1080/13670050.2022.2088227
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Teachers; Oral Language; Bilingualism; Praxis; Teacher Education; Elementary School Teachers; Teacher Attitudes; Educational Strategies; Massachusetts
AbstractIn this article, we examine the underexplored link between teacher sense-making and professional development on paired literacy approaches. Grounded in a year-long qualitative study in a Dual Language Bilingual Education (DLBE) program in Massachusetts, we recount the experiences of dual language teachers learning about and implementing a biliteracy strategy that connects oracy and literacy, Lotta Lara, for the first time. We found that teachers' acts of sense-making and sense-giving were meaningful examples of the ways in which spaces of dissonance provide opportunities for critical praxis and transformative change. Based on our findings, we join the extant literature in arguing for the urgency of specialized biliteracy training for dual language teachers. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: