Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlzahrani, Ahmed
TitelThe Role of Fingerspelling in Saudi Arabian Deaf Culture
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 69 (2022) 6, S.2155-2171 (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Alzahrani, Ahmed)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1034-912X
DOI10.1080/1034912X.2020.1830951
SchlagwörterForeign Countries; Deafness; Finger Spelling; Beliefs; Age Differences; Sign Language; Arabic; Students with Disabilities; Adults; Value Judgment; Interpersonal Communication; Family Influence; Saudi Arabia
AbstractThe role of fingerspelling as to its unique features, its use, and its function in the culture and education of the Saudi Deaf population has not been examined. Specifically, this study focuses on assessing historical and existing attitudes and beliefs of Saudi Deaf people regarding the importance of fingerspelling and situations in which they use it. While currently, a disparity exists between the attitudes and beliefs of younger, somewhat more progressive Deaf people and those of their more traditional elders, and the obvious necessity of the acceptance and use of the fingerspelling in Saudi Arabian Deaf daily life and education. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: