Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLorimer Leonard, Rebecca; Pappo, Danielle
TitelThe Rules of the Road: Negotiating Literacies in a Community Driving Curriculum
QuelleIn: Community Literacy Journal, 16 (2022) 2, S.47-62, Artikel 32 (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1555-9734
SchlagwörterImmigrants; Driver Education; Standards; Traffic Safety; Literacy Education; Community Schools; Motor Vehicles; Tests; English (Second Language); Curriculum Design; Massachusetts
AbstractThis article is an ethnographic case study of a community literacy project that teaches immigrants to the U.S. how to get their driver's licenses. The article shows how perceptions of literacy change when project participants encounter the "rules of the road"--unspoken rules that are highly social, deeply embodied, and usually pitched by the powerful as clear, neutral, and necessary for survival. Based on qualitative analysis of written materials and interviews gathered during the project, we demonstrate how the community project activated analogic thinking about literacy. That is, realizing that driving rules are negotiable leads learners to realize that literacy rules are negotiable, too. (As Provided).
AnmerkungenCommunity Literacy Journal. e-mail: dcc@fiu.edu; Web site: https://digitalcommons.fiu.edu/communityliteracy
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community Literacy Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: