Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMrachko, Alicia A.; Kaczmarek, Louise A.; Kostewicz, Douglas E.; Vostal, Brooks
TitelTeaching Therapeutic Support Staff to Implement NDBI Strategies for Children with ASD Using Behavior Skills Training
QuelleIn: Topics in Early Childhood Special Education, 42 (2023) 4, S.329-343 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mrachko, Alicia A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-1214
DOI10.1177/02711214221110166
SchlagwörterTraining; Home Programs; Behavior Modification; Young Children; Autism Spectrum Disorders; Online Courses; Feedback (Response); Program Effectiveness; Communication Skills; Nonverbal Communication; Staff Development; Attention; Pennsylvania; Communication and Symbolic Behavior Scales; Childhood Autism Rating Scale
AbstractWe examined adult behavioral skills training (BST) for home-based therapeutic support staff (TSS) using a naturalistic developmental behavioral intervention (NDBI) with young children with Autism Spectrum Disorder (ASD) derived from Project ImPACT. We taught three TSS to use interactive strategies with online modules, in-vivo training, and ongoing feedback to a predetermined frequency criterion with young children with ASD in the home setting. The TSS increased strategy use to criterion and generalized the strategies to other settings. Child spontaneous communication increased in frequency and complexity from mostly eye gaze and gestures to eye gaze, vocalizations, and words. Our results extend what we know about training direct service providers and measuring social communication components. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Topics in Early Childhood Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: