Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Yuting; Hahs-Vaughn, Debbie L.; Bai, Haiyan
TitelThe Relationship between Body Mass Index and Children's Mathematics Performance: A Growth Curve Model
QuelleIn: Early Childhood Education Journal, 51 (2023) 1, S.89-104 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chen, Yuting)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1007/s10643-021-01283-1
SchlagwörterBody Weight; Body Composition; Mathematics Achievement; Physical Health; Children; Longitudinal Studies; Surveys; Early Childhood Longitudinal Survey
AbstractThis study investigated the relationship between children's mathematics performance and physical health using data from the Early Childhood Longitudinal Study Kindergarten Class of 2010-2011 (ECLS-K 2011). A two-level hierarchical growth curve model was used to explore the relationships between childhood mathematics performance and childhood health taking moderator effects into consideration. The study results indicate that higher body mass index relates to higher kindergarten mathematics performance, holding all else constant. The results of this study have implications for educators, parents, and health providers in understanding the relationship between mathematics performance and health indicators. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: