Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShin, Sang Min; Na, GoEun
TitelPlay Therapy Courses in School Counselor Training: A Content Analysis of Syllabi from CACREP-Accredited School Counseling Programs
QuelleIn: Professional School Counseling, 25 (2021) 1, (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shin, Sang Min)
ORCID (Na, GoEun)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.1177/2156759X20985835
SchlagwörterCounselor Training; School Counselors; Course Descriptions; Play Therapy; Course Content; School Counseling; Graduate Study
AbstractThe purpose of this study was to conduct a content analysis of the syllabi of play therapy courses offered by school counseling programs that hold accreditation from the Council for Accreditation of Counseling and Related Educational Programs. We collected and analyzed 27 course syllabi to (a) identify trends in the content of these courses and (b) examine whether course objectives are consistent with the American School Counselor Association School Counselor Professional Standards & Competencies. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: