Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmid, Monika S.
TitelThe Final Frontier? Why We Have Been Ignoring Second Language Attrition, and Why It Is Time We Stopped
QuelleIn: Language Teaching, 56 (2023) 1, S.73-93 (21 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schmid, Monika S.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448
DOI10.1017/S0261444822000301
SchlagwörterSecond Language Learning; Second Language Instruction; Language Skill Attrition; Language Research; Language Maintenance; Educational Policy; Teaching Methods; Pilot Projects; Futures (of Society)
AbstractInstructed foreign language knowledge -- that is, language skills acquired exclusively in the classroom without the benefit of any significant immersion experience -- remains a vastly neglected area of studies on language learning in general and language attrition in particular. There is also little consideration of foreign language attrition and maintenance as a problem for policy or pedagogy. The present talk will give an overview of what is and what is not known about second language (L2) attrition at the present time. It will then present the results from a pilot project that will hopefully serve as the foundation for larger studies of instructed L2 attrition in future years. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://www.cambridge.org/core/what-we-publish/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: