Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoslouski, Jessica B.; Jones, Makaela E.; Patil, Pratima A.; Chan, Fionna; Roulier, Rebekah C.; Porche, Michelle V.
TitelRe-Envisioning School-Based Counseling: Sports-Based Group Therapy for Elementary School Students Exposed to Trauma
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 1, S.139-153 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Koslouski, Jessica B.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574211016399
SchlagwörterYouth; Elementary School Students; Special Needs Students; Athletics; Group Therapy; Trauma; Symptoms (Individual Disorders); Outcomes of Treatment; Mental Disorders; Early Experience; Stress Variables; Prosocial Behavior; School Counseling; Nontraditional Education; Coping; Massachusetts
AbstractMixed-methods were used to investigate treatment outcomes for youth enrolled in an innovative sports-based group therapy intervention. Chart review was conducted for 65 youth, aged 5 to 13 years over one academic year at an elementary school serving high-needs youth in an urban district. Analysis revealed symptom reduction for 72% of participants. For a subset of students (n = 34) with available Child and Adolescent Needs and Strengths (CANS) Assessments, the average number of adverse experiences was 2.74 (SD: 2.11). Qualitative coding of progress notes and discharge summaries was used to assess symptom presentation and treatment outcomes. This sports-based group therapy intervention promotes access to services while minimizing stigma. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: