Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAreljung, Sofie; Günther-Hanssen, Anna
TitelSTEAM Education: An Opportunity to Transcend Gender and Disciplinary Norms in Early Childhood?
QuelleIn: Contemporary Issues in Early Childhood, 23 (2022) 4, S.500-503 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Areljung, Sofie)
ORCID (Günther-Hanssen, Anna)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1177/14639491211051434
SchlagwörterSTEM Education; Art Education; Early Childhood Education; Sex; Sex Fairness; Discourse Modes; Instructional Innovation; Educational Change; Educational Policy
AbstractSTEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics) education is currently gaining ground in many parts of the world, particularly in higher stages of the educational system. Foreseeing a development of STEAM policy and research also in the early years, this colloquium seeks to bring questions of gendering processes to the table. The authors aspire to prevent the development of a gender-blind STEAM discourse for early childhood education. Instead, they encourage practitioners and researchers to make use of STEAM education to recognise and transcend gendered norms connected to children's being and learning in the arts, STEM and STEAM. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: