Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeMeulenaere, Eric
TitelDisrupting School Rituals
QuelleIn: Urban Education, 58 (2023) 1, S.59-86 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
DOI10.1177/0042085919838007
SchlagwörterClassroom Environment; Interaction; Interpersonal Relationship; Urban Schools; High School Seniors; Poverty; Class Activities; Trust (Psychology); Educational Practices; Behavior; Power Structure; Low Income Students; At Risk Students; Massachusetts
AbstractIntegrating the theories of Michel Foucault and Erving Goffman, this article presents a theoretical and empirical analysis for conceptualizing school classrooms as ritualized spaces that shape the roles, relationships, and interactions of students and teachers. This analysis is then used to examine the impact of one urban classroom that employed new classroom rituals to disrupt the traditional practices and performative roles of students and teachers. The article argues that disruptive rituals play an important role in efforts to transform patterns of social interactions in urban classrooms. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: