Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuft, Justin
TitelMonsters, Michael Myers, and the Macabre as Tools to Explain Ideological Framing
QuelleIn: Teaching Sociology, 50 (2022) 4, S.372-383 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0092-055X
DOI10.1177/0092055X221120860
SchlagwörterFigurative Language; Communication (Thought Transfer); Narration; Social Attitudes; Fear; Films; Comprehension; Psychological Patterns; Ideology; Mythology; Metacognition; Literary Genres
AbstractFraming as a metacommunicative device establishes the narrative of a given story and mobilizes emotional support. Within the framework of monster theory, horror movies are seen as a way of framing common fears about moral decay, concerns about the future, anxiety about outgroup members, and spiritual unknowns. In the classroom, we explore the monstrous body as a stand-in for the demonized (often literally) outgroup. Through tracing some of the historic roots of monsters, students are better able to see monsters as a recurring framing device for social fears. Utilizing the concepts of frame alignment (aligning individuals' frames with larger social movement frames) and frame analysis (investigating the processes and mechanisms people utilize to make sense of situations), exploration of various subgenres of horror (including psychological horror, body horror, killers, monsters, zombies, and the paranormal) flesh out how frames are amplified, bridged, transformed, and extended. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Sociology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: