Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Joohi; Joswick, Candace; Pole, Kathryn; Jocius, Robin
TitelAlgorithm Design for Young Children
QuelleIn: Contemporary Issues in Early Childhood, 23 (2022) 2, S.198-202 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lee, Joohi)
ORCID (Joswick, Candace)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1463-9491
DOI10.1177/14639491211033663
SchlagwörterMathematics; Young Children; Logical Thinking; Thinking Skills; Learning Activities; Early Childhood Education
AbstractAlgorithms are the essence of computational thinking, which refers to a set of problem-solving processes that help children become logical thinkers in this increasingly digital society. It is important for teachers of young children to carefully plan and implement algorithm design tasks that involve repeated step-by-step procedures to build strong foundational computational thinking skills. In this article, the authors present algorithm tasks, including following a recipe, creating a treasure map, modeling how to perform a task, and sharing a routine, which can be easily integrated in the daily activities in early childhood classrooms. Fostering young children's aptitude for algorithm-specific thinking-and-doing processes creates a foundation for logical thinking. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Issues in Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: