Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlkun, Sinan
TitelHow Do We Learn Mathematics? A Framework for a Theoretical and Practical Model
QuelleIn: International Electronic Journal of Elementary Education, 14 (2022) 3, S.295-302 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Olkun, Sinan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1307-9298
SchlagwörterMathematics Education; Learning Processes; Mathematics Skills; Number Concepts; Numeracy; Neurosciences
AbstractThe purpose of this paper is to propose an effective learning environment for the initial stages of mathematical learning. Basic numerical skills and the objects and actions that trigger those skills are conceptualized as a mathematics-learning environment. We discuss numerical learning mechanism and the basic skills and environments we use to learn numbers briefly within the human cognition system. The three subsystems of number, i.e., exact number system, approximate number system and access to symbol system, are explained with reference to basic number competencies. They are discussed within the framework of "number sense" by drawing evidences from the neuroscience and mathematics education literature. Finally, how to manipulate the components of these subsystems for an effective learning of number is exemplified in a proposed model of mathematical learning environment. (As Provided).
AnmerkungenInternational Electronic Journal of Elementary Education. T&K Akademic Rosendalsvein 45, Oslo 1166, Norway. e-mail: iejee@iejee.com; Web site: https://www.iejee.com/index.php/IEJEE/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Electronic Journal of Elementary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: