Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWlodarsky, Rachel L.
TitelWorking Remotely with School-Aged Children: Use of Reflection to Identify Strategies to Improve Work-Life Balance
QuelleIn: New Directions for Adult and Continuing Education, (2022) 173-174, S.105-115 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-2891
DOI10.1002/ace.20456
SchlagwörterReflection; Family Work Relationship; COVID-19; Pandemics; Social Isolation; Mothers; Motivation; Experiential Learning; Well Being; Employed Women
AbstractThis article describes the disintegration of boundaries of work and family life due to the COVID-19 pandemic and makes visible the chaotic state in which academic and other professional mothers were forced to function. She discusses the struggle to separate personal from professional life, social isolation, lack of motivation and resource challenges, and those who have embraced this disequilibrium. The conclusion highlights research focused on reflection and experiential learning with the intent to promote the well-being and personal and professional growth of working mothers. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Adult and Continuing Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: