Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhou, Xinlin; Zeng, Jieying
TitelThree-Component Mathematics for Students
QuelleIn: Infant and Child Development, 31 (2022) 1, (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Zhou, Xinlin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1522-7227
DOI10.1002/icd.2283
SchlagwörterMathematics Education; Brain Hemisphere Functions; Mathematical Concepts; Concept Formation; Teaching Methods; Cognitive Processes; Knowledge Representation
AbstractThere has been a long-standing debate on situational and symbolic mathematics, which is associated with how to design and execute mathematics education for all students. Brain studies can give some clues for how to deal with the debate. There are situational, verbalized, and visuospatial brain networks and the connectivity among the networks, which suggest the representation of mathematical knowledge should be situational, verbalized, and symbolic. Moreover, the representation should be mapped onto one another. Previous studies have shown the importance of situational and verbalized mathematics, but they are typically treated as preliminary and auxiliary introductions for formal symbolic mathematics. Each of the three mathematics types and their mapping would be the core learning goal in mathematics education. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infant and Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: