Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSenaydin, Ferah; Dikilitas, Kenan
TitelExploring Child Bilingual Identity in Turkish Context: A Single Case Study
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 25 (2022) 1, S.131-147 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dikilitas, Kenan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
DOI10.1080/13670050.2019.1639130
SchlagwörterTurkish; English; Foreign Countries; Bilingualism; Preadolescents; Identification (Psychology); Multilingualism; Figurative Language; Parent Attitudes; Mothers; Self Concept; French; Italian; Interpersonal Communication; Social Influences; Turkey
AbstractThis case study explores how simultaneous Turkish-English bilingual identity emerges from a child-raising context where English is neither the first nor the primary language of the parents or the community. In the context of Turkey, where a special value is attributed to the English language knowledge, Turkish--English bilingualism is associated with a privileged social position, even for young children. By focusing on the bilingual experiences of an 11-year-old child, this study traces the dynamics shaping bilingual identity development. The research employs data triangulation, consisting of diary notes, a metaphor questionnaire, and semi-structured interviews, each contributing to psychosocial perspectives of bilingual identity development across time and space. The data implies an investment in a young bilingual's identity development, despite the relative scarcity of language learning resources, and affiliation for the imagined community. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: