Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoardman, Karen
TitelWhy Do Early Years Educators Engage with Phonics Policy Directives in Their Work with Under-Threes in England?
QuelleIn: Policy Futures in Education, 20 (2022) 1, S.1-18 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Boardman, Karen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1478-2103
DOI10.1177/14782103211003221
SchlagwörterEarly Childhood Teachers; Phonics; Educational Policy; Foreign Countries; Young Children; Early Reading; School Readiness; Policy Analysis; Teacher Attitudes; United Kingdom (England)
AbstractThis paper explores how the neoliberal policy directives relating to the teaching of phonics in schools in England, influences the pedagogy of early years educators (EYEs) working with under-threes. The research highlights that these EYEs are confounded by early reading (ER), given that there is no clear definition or provision separating ER from the mandatory teaching of phonics in schools. This paper asserts that it is vital to detach provision for ER for under-threes from the 'formal' teaching of phonics recommended for schools. In addition, EYEs require immediate support to become 'resistant' to such inappropriate policy directives, persistently driven by the school readiness agenda and the 'datafication' and inequality of early years pedagogy, previously highlighted by Roberts-Holmes and Bradbury. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Policy Futures in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: