Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGavilán-Izquierdo, José María; Gallego-Sánchez, Inés
TitelHow an Upper Secondary School Teacher Provides Resources for the Transition to University: A Case Study
QuelleIn: International Electronic Journal of Mathematics Education, 16 (2021) 2, (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gavilán-Izquierdo, José María)
ORCID (Gallego-Sánchez, Inés)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1306-3030
SchlagwörterSecondary School Teachers; Secondary School Students; Adolescents; Student Adjustment; Higher Education; Mathematical Concepts; Concept Teaching; Difficulty Level; Symbols (Mathematics); Graphs; Nonverbal Communication; Discourse Analysis
AbstractThis paper analyzes the discursive activity of an upper secondary school teacher on the topic of the derivative. Specifically, we focus on the discursive activity when introducing the three essential concepts related to this topic: the average rate of change, the derivative at a point, and the derivative function. The theoretical framework used is the theory of commognition (Sfard, 2008). Using this framework, we identify different types of visual mediators (symbols, graphs, gestures) and routines (mainly construction and substantiation ones, with various subtypes). The analysis of these visual mediators and routines allows us to examine some resources students will have in their transition to university discourse. We also draw some other conclusions and present implications for teaching in this stage. (As Provided).
AnmerkungenInternational Electronic Journal of Mathematics Education. Suite 124, Challenge House 616 Mitcham Road, CR0 3AA, Croydon, London, UK. Tel: +44-208-936-7681; e-mail: iejme@iejme.com; Web site: https://www.iejme.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Electronic Journal of Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: