Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enButterfuss, Reese; Kendeou, Panayiota
TitelKReC-MD: Knowledge Revision with Multiple Documents
QuelleIn: Educational Psychology Review, 33 (2021) 4, S.1475-1497 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Butterfuss, Reese)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-726X
DOI10.1007/s10648-021-09603-y
SchlagwörterReading Comprehension; Cognitive Processes; Conflict; Misconceptions; Learning; Knowledge Representation; Models; Prior Learning
AbstractThe aim of this paper is two-fold. The first aim is to review the core representational and processing aspects of influential accounts of single-document and multiple-document comprehension with a particular emphasis on how readers negotiate conflicting information during reading. This review provides the groundwork for the second aim--to expand our current account of knowledge revision during reading of "single documents" to "multiple documents." The product of this expansion is an initial conceptualization of the Knowledge Revision Components Framework--Multiple Documents (KReC-MD). This initial conceptualization presents the theoretical foundation necessary for future empirical work and further refinement. [For the corresponding grantee submission, see ED612635.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: