Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLink, Beth
TitelWho Holds the Power? Students Respond to Whiteness in the Canon
QuelleIn: Art Education, 74 (2021) 5, S.32-37 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Link, Beth)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
DOI10.1080/00043125.2021.1928471
SchlagwörterStudent Attitudes; Racial Attitudes; Racial Bias; Whites; Art Education; Power Structure; Visual Arts; Preservice Teachers; Art Criticism
AbstractArt educators are adept at using images to communicate and spark dialogues. But what happens when the conversations that are needed in classrooms concern topics that are intentionally silenced or repeated so often that contradictions become invisible? The dilemma of visibility is central when talking to students about Whiteness, which White people are trained not to see. How can educators use images to cut through centuries of systemic erasures to help students see and critique White supremacy? The author took up this dilemma in the visual arts section of an art integration course for a diverse group of preservice teachers. Using dual assignments involving art criticism and creation, the author prompted students to recognize Whiteness and power through images, and to respond by producing their own counterstories. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: