Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNambiar, Pradita; Gade, Sharada
TitelReading Aloud as a Leading Activity with Preschool Students
QuelleIn: LEARNing Landscapes, 14 (2021) 1, S.265-275 (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1913-5688
SchlagwörterReading Aloud to Others; Preschool Children; Foreign Countries; Dramatic Play; Story Telling; Vignettes; India
AbstractWe examine a teacher's read-aloud activity with her preschool students in India. Three vignettes show how this "leading" activity helps young children take part in socio-dramatic play, fostering their cultural-historical development. Collaborating as teacher and researcher, we consider students' use of words, instances of object substitution, and exploration of social roles in the story being read aloud, to demonstrate the development of their higher psychological activity. Moreover, we contend that read-aloud activities in preschool are crucial for developing student learning during middle childhood. (As Provided).
AnmerkungenLEARN (Leading English Education and Resource Network). 2030 Dagenais Blvd West, 2nd Floor, Laval Quebec H7L 5W2 Canada. Web site: https://learninglandscapes.ca/index.php/learnland
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "LEARNing Landscapes" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: