Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBauler, Clara Vaz
Titel"Flipgrid Netiquette": Unearthing Language Ideologies in the Remote Learning Era
QuelleIn: English in Education, 55 (2021) 3, S.251-264 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bauler, Clara Vaz)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0425-0494
DOI10.1080/04250494.2021.1927698
SchlagwörterTeaching Methods; Instructional Materials; Video Technology; Computer Mediated Communication; Distance Education; Teacher Student Relationship; COVID-19; Pandemics; Language Usage; Creativity; Language Attitudes; Standard Spoken Usage; Nonverbal Communication; Pragmatics; Social Behavior; Group Discussion; Computer Software; Technological Literacy; Discourse Analysis; Social Media; English Instruction; Web Sites; Asynchronous Communication
AbstractFlipgrid as an asynchronous video-mediated online discussion platform has offered a space for teachers and students to interact and show their thinking in remote learning during the COVID-19 pandemic. While Flipgrid discussions can afford educators the chance to build on students' creative language use, the choices teachers make when designing the discussions can also perpetuate standard language ideologies and purist language norms. This study presents a critical analysis of free and available teaching materials designed to support the use of Flipgrid, highlighting examples that foster or constrain student language choice and body positioning according to socially constructed norms for "Flipgrid netiquette." (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: