Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNorman, Timothy David
TitelUsing the iPad as a Compositional and Pedagogical Tool
QuelleIn: General Music Today, 34 (2021) 3, S.4-12 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Norman, Timothy David)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1048-3713
DOI10.1177/1048371320972166
SchlagwörterTelecommunications; Handheld Devices; Musical Composition; Music Education; Elementary Education; Computer Oriented Programs; Educational Technology; Technology Uses in Education; Foreign Countries; Films; Cartoons; Elementary School Students; Animation; Australia
AbstractiPads are becoming increasingly prevalent in schools and offer significant potential as both a compositional and pedagogical tool in general music classes. In this article, I discuss a composition activity that I implemented with general primary/elementary music classes in Australia. This activity involved using iPads, namely the apps iMovie and GarageBand. I identified several potential benefits of the iPad, which I attributed to its portable, functional and accessible design. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "General Music Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: